Posten via de bedrijfspagina of via persoonlijk profielen?

Posten via de bedrijfspagina of via persoonlijk profielen?

17/7/2024

Steeds meer mkb-bedrijven behalen succes door persoonlijke profielen te gebruiken voor hun posts. Waarom blijven we dan nog steeds vasthouden aan bedrijfspagina's? Vooral als je zou weten dat je met persoonlijke profielen meer betrokkenheid en groei kan realiseren dan met bedrijfspagina’s.

Met het delen van de post via de persoonlijke profiel zorg je voor:

  • een bereik dat per post minimaal 3 tot 5 keer groter is
  • een persoonlijke connectie met jouw doelgroep
  • het uitbreiden van het persoonlijke netwerk

Toch is het in de meeste sectoren in Nederland een ver van mijn bed show. Wij kunnen je zo een waslijst geven van sectoren waar meer dan 99% van de bedrijven nog post via de bedrijfspagina:

  • De advocatuur
  • De financiële dienstverlening
  • ICT
  • Transport en logistiek.

Een gemiste kans. Of positief uitgelegd: een grote kans om je te onderscheiden van de rest van de markt. Die liggen nu - net als jij - nog heerlijk te slapen. Ons advies voor de meeste impact via LinkedIn: ga voor een mix van persoonlijke posts en posts via de bedrijfspagina.

De privé-profielen van de personen binnen jouw bedrijf lenen zich perfect om jouw merk een persoonlijke twist te geven. En via welke profielen post je dan? Wij posten meestal via één van de profielen van de eigenaren. Maar je kunt als bedrijf ook jouw accountmanagers, marketingmedewerkers of specialisten inzetten om jouw merk digitaal te vertegenwoordigen. Juist die combinatie is perfect om jouw volgers een inkijkje te geven in jouw bedrijf. 

Samenvattend kun je denken aan deze posts voor jouw persoonlijke profielen:

  • Ondernemersverhalen van de eigenaar
  • Actualiteiten in de branche
  • Tips en weetjes van de specialisten
  • Klantverhalen en cases
  • Persoonlijke verhalen.

Je gebruikt de bedrijfspagina puur om updates te delen over je bedrijf, producten, projecten en diensten. Dat kan die ene nieuwe medewerker zijn, jouw nieuwste blog of juist een gaaf project waar je op jouw website meer over deelt. 

Nu denk je waarschijnlijk: huh, maar wanneer deel je dan wat over een case? Je gebruikt jouw privé-profiel om echt wat dieper op een klantcase in te gaan. Welk probleem of vraagstuk speelde er? Hoe loste je dit op? Welke inzichten gaf dit je? Allemaal interessante informatie voor jouw volgers, die zich mogelijk identificeren met het probleem. De bedrijfspagina is weer geschikter om een link te delen naar de case en projectomschrijving op jouw website. 

En berichten van de bedrijfspagina reposten: een go of een no-go?

Gewoon, doen. Met één belangrijke nuance: kies de juiste spelers voor die cruciale penaltyreeks. Het nieuwe algoritme zal er alles aan doen om content van experts te boosten. Deel je dus op de bedrijfspagina een update of een nieuw project, dan kun je dit bericht het beste laten reposten door de betrokken specialisten. Zo blijft de content relevant en scoor je meer punten met het bericht op jouw bedrijfspagina.

Meer weten? In deze YouTube-video gaan Pim en Mikula verder in op dit vraagstuk.

Andere berichten