LinkedIn staat bekend als het zakelijke platform om te bouwen aan jouw online merk. Maar je kunt ook personeel werven via LinkedIn. Door betaalde advertenties zeker? Nee, door te posten. Ja, echt waar.
Recentelijk hebben wij dit bewezen voor een tevreden klant, resulterend in maar liefst 20+ sollicitaties zonder dat er gebruik is gemaakt van betaalde advertenties. Zo’n succes komt echter niet vanzelf: het was het resultaat van een jaar lang hard werken aan het opbouwen van een sterk merk met een duidelijke focus op groei.
Personeel werven via LinkedIn: dat vraagt om een sterke contentstrategie
Onze aanpak omvatte een doordachte contentstrategie die gedurende een halfjaar consequent werd toegepast. Deze strategie focuste op het plaatsen van berichten op zowel de bedrijfspagina als via persoonlijke accounts.
Voor het persoonlijke account werkten we samen op basis van bewezen contentstrategieën, waarbij persoonlijke verhalen werden gecombineerd met ontwikkelingen binnen de branche. Op de bedrijfspagina integreerden we trends met bedrijfsupdates, merkwaarden en gaven we medewerkers een stem. Door vast te houden aan deze consistente mix, realiseerden we de volgende resultaten:
- Een hard groeiend merk en continue online zichtbaarheid: het merk is op LinkedIn prominent aanwezig, waardoor we niet alleen een groeiend online netwerk hebben opgebouwd, maar ook continu zichtbaar zijn.
- Hoge vindbaarheid op social media en Google: door de juiste woorden en hashtags toe te passen, bereikten we niet alleen op LinkedIn zichtbaarheid, maar ook op Google. Dit werd versterkt door het schrijven van SEO-blogs met relevante zoekwoorden.
- Een sterk werkgeversmerk: het merk heeft zich ontwikkeld tot een aantrekkelijke werkgever met duidelijke standpunten. Jong talent staat te trappelen om deel uit te maken van het bedrijf, en dat is precies wat we wilden bereiken.
Na maanden van zaaien was het tijd om te oogsten. En op het moment dat het bedrijf nieuwe medewerkers nodig had, stonden de nieuwe medewerkers in de rij. Ongelofelijk!
Dit succesverhaal benadrukt de kracht van een consistente en strategische aanpak op LinkedIn, waarbij de combinatie van persoonlijke en bedrijfsgerichte content de sleutel tot succes is. Wil jij ook opvallen en groeien op LinkedIn en jouw team uitbreiden? Lees hier alles over hoe vaak je moet posten op LinkedIn. Maar bereid je voor: LinkedIn is meer dan ‘even’ posten…