Organisch groeien op LinkedIn: waarom is dit hotter dan ooit?
Het online koop- en zoekgedrag van consumenten is de afgelopen jaren flink veranderd, beïnvloed door technologie, toegang tot informatie en veranderende verwachtingen:
We doen meer onderzoek
We besteden tegenwoordig meer tijd aan het onderzoeken van producten en diensten voordat ze een aankoop doen. We lezen reviews, vergelijken prijzen, en zoeken naar aanbevelingen op sociale media en andere platforms.
We zoeken steeds meer via onze mobiel
Mensen zoeken en kopen steeds vaker producten via hun mobiele apparaten. Binnen 5 seconden vind je via het internet, social media of ChatGPT wat je zoekt.
Social media beïnvloedt onze mening
Sociale media spelen een grote rol in het beïnvloeden van aankoopbeslissingen. We vertrouwen vaak op de mening van anderen via reviews en socialmediaposts voordat we een beslissing nemen.
So, what’s next?
Terug naar de basis, de reden waarom je überhaupt jouw business runt: het echt helpen van jouw klanten. Een organische aanpak op marketing via LinkedIn waarmee je je richt op de 97% die nog niet klaar is om te kopen. Dat je ga je doen door kwalitatieve en waardevolle content te delen. Passend bij de vraagstukken, uitdagingen en behoeften van jouw doelgroep: they ask, you answer!
En nu denk jij waarschijnlijk: “Hoe kom ik dan ooit aan mijn leads?”
Geen zorgen, want Mikula vertelt je hier alles over in onze nieuwste podcast de mannen van WYS. Je vindt de antwoorden op al jouw LinkedIn-vragen in de video hieronder. Ben jij klaar voor 30 minuten aan kijk- en leerplezier?
Heb je geen tijd om rustig 30 minuten achter je scherm naar dit schouwspel te kijken? Je kunt het gesprek over organisch groeien op LinkedIn ook luisteren via Spotify. Lekker voor in de auto ;)