Wil jij op LinkedIn een klantverhaal delen? Deze 3 praktische tips kun je direct toepassen..
Maar eerst: waarom zou je überhaupt klantverhalen delen?
Klantverhalen zijn hét middel om social proof aan jouw product of dienst toe te voegen. Zo wek je vertrouwen en geloofwaardigheid bij potentiële klanten. Mensen hebben namelijk de neiging om te vertrouwen op de acties en meningen van anderen, vooral als die anderen vergelijkbaar zijn met henzelf.
Met deze 3 praktische tips voeg je nog meer waarde toe aan jouw klantverhalen:
Voeg best practices toe
Welke vragen van jouw klant heb je beantwoord? Welke uitdagingen kwamen jullie tegen in de samenwerking en hoe hebben jullie die overwonnen? Door dit soort vragen te beantwoorden, biedt jouw potentiële klanten waardevolle inzichten waar ze zelf mee aan de slag kunnen. Of nog mooier: je motiveert ze om voor jou te kiezen.
Zet jouw klantverhaal meerdere keren in
Vaak zien wij bedrijven de klankcase alleen delen via de bedrijfspagina. Zonder best practices en met een directe link naar de website. Zonde, want je kan jouw klantverhalen meerdere keren inzetten. Probeer juist dit te doen voor meer bereik en impact: like het bericht van de bedrijfspagina en herschrijf de post voor een van de persoonlijke LinkedIn-profielen binnen jouw bedrijf. Bijvoorbeeld voor de LinkedIn-profielen van de eigenaren, salesmanagers, accountmanagers of specialisten.
Voeg een quote toe waarin je de belemmerende overtuigingen van jouw potentiële klant wegneemt.
Quotes zijn een onderschat onderdeel van jouw klantverhalen. Quotes en reviews kunnen specifieke problemen en vragen benadrukken die door je product of dienst zijn opgelost. Zo helpen je de eventuele twijfels en zorgen van jouw potentiële klanten weg te nemen.
Vind je dit interessant en wil je hier meer over weten? Pim en Mikula vertellen je hier meer over in de volgende video: