‘Hoe kun jij als LinkedIn ghostwriter mijn verhaal op papier krijgen?’
Een opmerking die wij als LinkedIn ghostwriter geregeld terugkrijgen. En wij snappen het: voor ons eerste contact kenden wij elkaar nog niet. Toch pakt ghostwriting in de praktijk vaak anders uit. Sommige ondernemers zijn inmiddels zelfs vrienden. Of we werken samen aan andere projecten. Ook al hebben we niet met ze geschommeld of geknikkerd. Ja, echt waar: het kan. Klinkt waarschijnlijk gek als we elkaar nu nog niet gesproken hebben, maar dat zit dus zo.
Als LinkedIn ghostwriter willen wij jou eerst leren kennen
We starten dan ook met een vragenlijst van minimaal 20 vragen. Denk aan vragen als:
👉 Zijn er ondernemers of andere personen die jou inspireren? Personen aan wie je een voorbeeld neemt?
👉 Wat is de meest waardevolle les die je buiten het bedrijfsleven hebt geleerd en hoe heeft dit jouw kijk op het ondernemerschap beïnvloed?
👉 Kun je wat meer vertellen over de diensten en oplossingen die je aanbiedt? En nog belangrijker: voor wie?
👉 Kun je voor dit jaar 2 persoonlijke en zakelijke hoogtepunten benoemen?
Met deze antwoorden op zak is aan het aan ons de schone taak om hier pakkende posts van te maken. Met headlines die gelijk de aandacht van jouw doelgroep trekken: ik doe uiteraard niets liever.
Stap 2 is een op maat gemaakte contentstrategie
We werken in dat geval samen op basis van een ons eigen bewezen contentmodel GHO:
👉 Get to know you: persoonlijke verhalen, transformaties en uitdagingen
👉 How I create value for you: tips, standpunten, klantverhalen en ga maar zo door.
👉 Organic conversion: we bieden een concrete oplossing voor de vragen, problemen en behoeften van jouw doelgroep.
Door een consistente toepassing van dit model, geef je wekelijks waarde weg en creëer je tegelijkertijd een persoonlijke band met jouw netwerk. Met af en toe een post waarin je concreet jouw dienst aanbiedt. Je kunt het al raden: om dit digitaal op papier te krijgen moeten wij als LinkedIn ghostwriter van alles van je weten. Vandaar de vragenlijst hierboven. Dus, ook al kennen wij je in eerste instantie niet, je gaat door deze samenwerkingsvorm merken dat we jouw digitaal op papier krijgen.
Samen gaan wij voor ijzersterke teksten waarmee je online de aandacht trekt, autoriteit opbouwt en groeit
Uitdagend, maar zo interessant en leuk om samen te doen. En besef goed: deze aanpak bestaat niet uit dirty quick wins. Groeien en opvallen op LinkedIn vereist strategie, wilskracht en consistentie. En een gevoel voor timing. Zo sla je volledig de plank mis als je elke dag met jouw dienst en oplossing strooit. Time je dit echter goed, dan kan zo’n post je een rits aan leads opleveren. Dat vraagt om een nauwe samenwerking, waarin je ons altijd kan wakker bellen voor een nieuw idee of een andere insteek van jouw post. Als LinkedIn Ghostwriter doen wij niets liever.
Genoeg voor nu: dit had ook jouw volgende post kunnen zijn! Meer van dit soort updates? Volg de LinkedIn-pagina van Ghostwriting Agency.