Het afgelopen jaar investeerden wij uren tijd in copywriting, de juiste contentstrategie en LinkedIn-marketing. We schreven wel meer dan 1.000 LinkedIn-posts. Steeds weer op zoek naar de beste contentstrategie voor LinkedIn.
Het eindresultaat? Een eigen, unieke aanpak op organische marketing via LinkedIn: het GHO-model.
Een nieuwe LinkedIn-contentstrategie: het GHO-model
Get to know you
Vertel mensen wie je bent, wat je doet en wat jouw drijfveren zijn. Haak jouw publiek aan op jouw personal brand, door het delen van hoogtepunten, lessons learned en persoonlijke verhalen.
How I create value for you
Laat zien welke waarde jij en jouw bedrijf kunnen toevoegen aan de vragen, uitdagingen en ambities van jouw doelgroep. Deel tips, controversiële onderwerpen, klantcases en quick wins.
Organic conversion
Converteer het geïnteresseerde deel van jouw doelgroep in organische conversies. Hoe? Biedt een concrete oplossing voor de vragen, behoeften en problemen van jouw doelgroep. They ask, you answer!
Geen funnels meer, maar een bewezen organische aanpak op LinkedIn-marketing
Traditionele marketingfunnels werken niet op LinkedIn. Althans, niet van top naar middle naar bottom. Klantreizen zijn daar veel te complex voor geworden. Wel geloven wij erin dat content opgedeeld kan worden in persoonlijke waarde, waarde delen en conversie. Dit loopt echter volledig door elkaar heen.
Volger X kan direct na 1 persoonlijke post al de DM invliegen om te converteren naar een call. Volger Y heeft 10 persoonlijke posts nodig om een connectie te voelen, 15 waardevolle inzichten nodig om jou als autoriteit te zien en moet 3 klantcases lezen en 2 weggevers aanvragen om overtuigd te raken van jouw dienst. Of het momentum is gewoon nog niet daar en het duurt nog langer, terwijl je met vaste marketing rules iemand deze volger al in het volgende bakje had geschoven.
Daarom gaat het model juist uit van een continue cycle: persoonlijke band versterken, nog meer waarde weggeven en organisch contact stimuleren. Afhankelijk van het zoekgedrag van jouw doelgroep. Door de juiste combinatie van deze content, geef je wekelijks waarde weg en creëer je tegelijkertijd een persoonlijke band met jouw netwerk. Met op het juiste moment een post waarin je jouw dienst uitlegt of bijvoorbeeld rake klantvideo’s deelt.
Een ijzersterke contentstrategie die je combineert met wekelijkse engagement op LinkedIn
Van reageren op posts tot chatten via de DM: alles om een persoonlijke band op te bouwen met jouw netwerk. En geloof ons: het werkt. Voor onszelf, maar vooral ook voor opdrachtgevers. Dat laatste is voor ons nog veel belangrijker. Samen bereikten we meer dan 4.000.000+ views, 35.000+ interacties en 750+ inbound leads. Met als fantastisch resultaat in 2024: meer dan 60 nieuwe klanten voor onze opdrachtgevers.
En dat kan ook. Je start gelijk met groeien op LinkedIn met deze tips:
1. Bepaal de doelgroep die je met jouw profiel wil aanspreken: bedrijven met (x medewerkers) uit sector y of ondernemers in sector y
2. Kies één thema waarover je post
3. Verzamel binnen dit thema en voor jouw doelgroep alle vragen, behoeften en oplossingen
4. Verdeel alle onderwerpen de assen van het GHO-model
5. Bouw elke dag een tijdvak in voor jouw dagelijkse LinkedIn-werk
6. Reageer op berichten van jouw ideale doelgroep en die van experts uit jouw vakgebied
7. Start zelf eens met 1-3 keer posten per week
Wat ons helpt bij het schrijven is om een echt persoon uit mijn doelgroep in te beelden. Een vriend, klant, kennis of familielid. Wat voor vragen of uitdagingen heeft deze persoon? En welk antwoord of welke tips zou jij geven?
Succes, en vooral, heel veel plezier.